top of page

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΚΑΛΛΟΥΣ

ΜΙΚΡΟ & ΜΕΓΑΛΟ

''ΠΕΤΕΡΝΙΚ η ΒΕΤΕΡΝΙΚ''

Πρόμαχοι (390μ) – Μικρό Πέτερνικ (1.525μ)

Βγαίνοντας από το χωριό Πρόμαχοι ακολουθείτε το Δασικό δρόμο που ανεβαίνει για το βουνό.

Στα 0,5χλμ συναντάτε ένα εκκλησάκι και από εκεί ακριβώς απέναντι ξεκινά το στενό μονοπάτι που θα ακολουθήσετε.

Η διαδρομή κρατά λιγότερο από 3 ώρες και εναλλάσσεται από μονοπάτι σε δασικό δρόμο και αντίστροφα.

Δεν υπάρχει σήμανση ενώ η διαδρομή είναι σχετικά δύσκολη.

Το δάσος όμως με τις δρυς και τις οξυές που θα διασχίσετε, η πυκνόφυτη κορυφή του μικρού Πέτερνικ από πεύκα και η βραχώδης χαμηλότερη κορυφή που θα κατηφορίσετε στα Ν – ΝΔ με θέα σε όλο τον όγκο του Βόρα και προς το Πίνοβο θα σας ανταμείψουν.

Πρόμαχοι (330μ) – Ρέμα Προμάχων Λόκβα (1.220μ) - Πέτερνικ (1.755μ)

Η διαδρομή που περιγράφεται εδώ κινείται αρχικά μέσα στην κοιλάδα που φαίνεται πάνω από τους Πρόμαχους ενώ στην συνέχεια στρέφεται και προσεγγίζει την κορυφή περνώντας από το ξέφωτο-οροπέδιο Λόκβα (λιμνούλα).

Είναι όμορφο με πολλά νερά και προσφέρεται αν θέλουμε να αποφύγουμε τον χωματόδρομο που ανεβαίνει από το χωριό.

Διάρκεια της πορείας είναι 4 ώρες και 30 λεπτά περίπου (ανάβαση) χωρίς σήμανση, όμως κινείστε πάνω σε εμφανή μονοπάτια ή χωματόδρομους.

Διαδρομή Α

Αφήνουμε το δρόμο και ανηφορίζουμε αριστερά ακριβώς από την περίφραξη του κτήματος και στην γωνία του βρίσκουμε χορταριασμένο τρακτερόδρομο – παλιό μονοπάτι.

Ο δρόμος κινείται αρχικά Β και στην συνέχεια ΒΔ και συναντά μεγαλύτερο τρακτερόδρομο ακριβώς σε μια στροφή του.

Το ακολουθείτε και φθάνετε σε διασταύρωση όπου επιλέγετε το αριστερό σκέλος που ανηφορίζει τώρα πιο απότομα. Ανηφορίζοντας συνεχώς φθάνετε σε διάσελο πάνω ακριβώς στην κορυφογραμμή του Πέτερνικ.

Διαδρομή Β

Ακολουθείτε το φαρδύ δασικό δρόμο και μετά από 1.000μ περίπου φεύγει δεξιά μονοπάτι.

Το μονοπάτι είναι στην αρχή στενό και κινείται σε ξέφωτο. Ακολουθείτε το δρόμο που ανηφορίζει για 500μ περίπου και στη συνέχεια μπαίνετε σε τρακτερόδορμο που οδηγεί στην κορυφογραμμή όπου συναντάτε την πρώτη διαδρομή.

Ο κεντρικός δασικός δρόμος συνεχίζει και αφού κάνει μια απότομη δεξιά στροφή στρέφεται Β και συνεχίζει προς τα σύνορα και την Κράβιτσα.

Από εδώ στρέφεστε ΝΑ και ακολουθείτε στενό και δυσδιάκριτο μονοπάτι που κινείται στα αριστερά της ράχης, περνά κάποια ορύγματα και στην συνέχεια αρχίζει να ανηφορίζει πολύ απότομα.

Τελικά βγαίνει από το δάσος πάνω στην κορυφογραμμή και εύκολα στην κορυφή.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΟΡΟΣΕΙΡΑ ΒΟΡΑΣ Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ

ΟΡΕΙΝΟ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑ ''ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΚΟΖΙΑΚΑΣ''

Αν είσαι έτοιμος να φύγεις από την πόλη και θες να ζήσεις μια περιπέτεια στην φύση του βουνού, έχουμε τις εξής δράσεις να σου προτείνουμε.

Έμπειροι Συνοδοί Βουνού είναι έτοιμοι να σας γνωρίσουν τις ιδιαίτερες χάρες του Καιμάκτσαλάν.